Infolinia ZUS kosztuje podatników krocie, a nie zawsze spełnia ich oczekiwania.
Jeśli zadzwonisz na infolinię, być może będziesz musiał długo czekać, aż ktoś odbierze. Możesz też otrzymać sygnał zajętości lub w ogóle nie otrzymać odpowiedzi.
Możesz również skontaktować się z lokalnym biurem ZUS lub odwiedzić ich stronę internetową, aby uzyskać pomoc w swoich pytaniach.
O „złym funkcjonowaniu” infolinii ZUS do resortu rodziny posłanka Hanna Gill-Piątek. Według niej niektóre osoby muszą czekać godzinami, zanim uda im się połączyć z pracownikiem, który może im pomóc.
Polski rząd opublikował niedawno raport, z którego wynika, że możliwość uzyskania informacji za pośrednictwem infolinii jest utrudniona, a często wręcz niemożliwa, ze względu na bardzo długi czas oczekiwania. Raport stwierdza, że „dotarcie na infolinię ZUS graniczy z cudem”.
W odpowiedzi na interpelację poselską wiceminister rodziny Stanisław Szwed zapewnił, że infolinia działa sprawnie. Pracuje w niej 430 konsultantów, a ich liczba jest zwiększana w zależności od zapotrzebowania. Łączny koszt utrzymania infolinii w 2021 roku wyniósł prawie 36 mln zł.
Urząd regularnie przeprowadza „badania satysfakcji” klientów ZUS. Opinie ubezpieczonych na temat jakości usług w ZUS są jednak podzielone. „Badania satysfakcji klientów ZUS przeprowadzone w 2020 r. przez pracownię badań społecznych PBS wskazują, że kontakt telefoniczny jest oceniany dobrze lub bardzo dobrze przez 53 proc. klientów Zakładu” – czyta się w odpowiedzi na interpelację parlamentarzysty Janusza Lewandowskiego. Nie podano jednak ilu ubezpieczonych wzięło udział w tym badaniu.
3 komentarze
Jan
24 sierpnia 2022 @ 09:38
Jest wiele sposobów na kontakt z infolinią. Uważam, że to świetnie, że istnieje taka infolinia, która służy w sposób profesjonalny.
Bożena
24 sierpnia 2022 @ 09:39
Byłam bardzo zadowolona z tego, jak dobrze porozumiewali się ze mną pracownicy tej infolinii i na pewno poleciłabym ich innym, którzy potrzebują ich usług.
Jest ona tak potrzebna w społeczeństwie i wiem, że spełni swoją rolę.
Maria
24 sierpnia 2022 @ 09:41
Mam dobre doświadczenia z pracownikami infolinii. Zawsze jestem w stanie uzyskać odpowiedź na moje pytania i są oni bardzo pomocni w udzielaniu mi pomocy. Poleciłabym tę infolinię każdemu, kto potrzebuje pomocy w jakichkolwiek sprawach, które może mieć.